VOOR ELK MAC PROBLEEM IS EEN OPLOSSING. BEL 06-22665753

Blog / 
imac, macbook
 / 

Mac Sidecar oplossingen

Mac Sidecar oplossingen

Mac Sidecar oplossingen?

imac, macbook
sidecare icoon

De basis van Mac Sidecar oplossingen.

Mac modellen  waarop sidecar via macOS Catalina geïnstalleerd kunnen worden zijn:

* MacBook (2016 of nieuwer)

* MacBook Air (2018 of nieuwer)

* MacBook Pro (2016 of nieuwer)

* Mac mini (2018 of nieuwer)

* iMac (eind 2015 of nieuwer)

* iMac Pro (2017 of nieuwer)

* Mac Pro (2019 of nieuwer)

Aan de iPad-kant moet iPadOS 13 op deze modellen geïnstalleerd zijn:

* 12,9-inch iPad Pro

* 11-inch iPad Pro

* 10,5-inch iPad Pro

* 9,7-inch iPad Pro

* iPad (6e generatie of nieuwer)

* iPad mini (5e generatie of nieuwer)

* iPad Air (3e generatie of nieuwer)

Mac Sidecar oplossingen

Als uw Mac-model niet een van de ondersteunde modellen is, is er nog steeds een mogelijkheid om Sidecar te laten werken, maar hier zijn geen garanties:

* Sluit uw iPad aan op uw Mac.

* Open Terminal in Hulpprogramma's

$ sudo su -

Vul  uw wachtwoord in.

# vi /System/Library/PreferencePanes/Sidecar.prefPane

* Type com.apple.sidecar.display AllowAllDevices -bool true;

com.apple.sidecar.display hasShownPref -bool true;

* Druk : en daarna op wq

* Sluit de Terminal

Gebruik dezelfde Apple ID’s

Nu u Sidecar in uw systeemvoorkeuren ziet, moet u ervoor zorgen dat u alle apparaten dezelfde Apple ID gebruiken.

Controleer:

* Ga naar Systeemvoorkeuren ➙ Apple ID op uw Mac.

* Navigeer naar Instellingen ➙ [Uw naam] op iPad.

Vertrouw uw Mac

Als Sidecar niet werkt, kan dit worden veroorzaakt doordat uw iPad geen vertrouwensverificatie met uw Mac heeft.

Om deze relatie te herstellen:

* Navigeer op uw iPad naar Instellingen ➙ Algemeen ➙ Reset

* Tik op Reset locatie en privacy

* Verbind uw iPad met uw Mac

* Vertrouw uw Mac wanneer daarom wordt gevraagd.

Schakel Bluetooth en wifi uit / aan

Omdat Sidecar zowel wifi als Bluetooth gebruikt voor de verbinding, kan een fout die u krijgt mogelijk verband houden met een van beide. Een eenvoudige herstart van zowel op uw Mac als iPad kan het probleem oplossen. Bovendien kunt u ook proberen uw router opnieuw te starten.

Start Sidecar correct

Sidecar start niet automatisch.

Start Sidecar:

* Zorg ervoor dat zowel uw Mac als uw iPad zijn ingeschakeld.

* Ga op uw Mac naar Systeemvoorkeuren ➙ Sidecar

* Kies uw iPad in de vervolgkeuzelijst "Verbinden met"

Schakelen tussen weergave spiegelen

Sidecar is een uitbreiding van de AirPlay-optie, die verantwoordelijk is voor het koppelen van externe beeldschermen.

Zorg er voor dat het correct werkt:

* Navigeer naar Systeemvoorkeuren ➙ Beeldschermen op uw Mac.

* Schakel over naar het tabblad Regeling.

* Schakel het selectievakje Mirror Displays in en uit.

Uw iPad-scherm zou zwart moeten worden en vervolgens de sidecar moeten openen.

Start uw Mac en iPad opnieuw op

Als de verbinding tussen de Mac en IPad niet goed is, kan het herstarten van zowel uw Mac als iPad helpen om de informatieoverdracht te herstellen.

Om uw Mac opnieuw te starten, klikt u eenvoudig op het Apple-pictogram in de menubalk en vervolgens op Opnieuw opstarten. Houd voor iPad de scherm vergrendelingsknop ingedrukt totdat het scherm zwart wordt en houd de knop vervolgens weer ingedrukt totdat het Apple-logo wordt weergegeven.

Sta verbindingen toe in uw firewall

Soms kan het probleem dat Sidecar niet wordt weergegeven te maken hebben met het blokkeren van inkomende verbindingen door uw firewall. Als uw firewall is ingeschakeld, controleer dan of andere apparaten verbinding kunnen maken met uw Mac:

* Ga naar Systeemvoorkeuren ➙ Beveiliging.

* Schakel over naar het tabblad Firewall en klik op Firewall-opties.

* Verwijder het vinkje uit het selectievakje "Alle inkomende verbindingen blokkeren".

Frits Witjas Macsupport

Frits Witjas

MacSupport

Altijd een oplossing

Neem contact op of meld een reparatie aan

Misschien ook interessant

© 2022 MacSupport Witjas  |  Webdesign by Dunico

menuarrow-rightcross-circle