VOOR ELK MAC PROBLEEM IS EEN OPLOSSING. BEL 06-22665753

Blog / 
imac, macbook
 / 

Mac Tekens

Mac Tekens

Mac tekens op het scherm

imac, macbook
Mac Tekens

Verschillende mac tekens van apple:

Een cirkel met een streep erdoor betekent dat uw opstartschijf wel een Mac-besturingssysteem bevat, maar geen versie van macOS die geschikt is voor uw Mac.

Een verbodssymbool (een cirkel met een streep erdoor) betekent dat de geselecteerde opstartschijf wel een Mac-besturingssysteem bevat, maar dat dit geen versie of build van macOS is die geschikt is voor uw Mac.

  1. Houd de aan/uit-knop op de Mac 10 seconden ingedrukt totdat de Mac wordt uitgeschakeld.
  2. Schakel de Mac in en houd daarbij de toetsen Command (⌘) en R ingedrukt om op te starten met macOS Recovery.
  3. In macOS Recovery herstelt u de opstartschijf met Schijfhulpprogramma.
  4. Als Schijfhulpprogramma geen fouten heeft gevonden of alle fouten heeft hersteld, voert u een van deze acties uit:
    • Installeer macOS opnieuw
    • Zet een Time Machine-reservekopie terug

Als u nog hulp nodig heeft, neemt dan contact op met MacSupport Witjas.

Vraagteken

Mac Tekens

Als een map met een knipperend vraagteken wordt weergegeven, betekent dit dat uw opstartschijf niet meer beschikbaar is of geen werkend Mac-besturingssysteem bevat.

  1. Houd de aan/uit-knop op de Mac 10 seconden ingedrukt totdat de Mac wordt uitgeschakeld.
  2. Schakel de Mac in en houd direct Command (⌘)-R ingedrukt om op te starten vanaf macOS Recovery.
  3. In macOS Recovery gebruikt u Schijfhulpprogramma om de opstartschijf te herstellen.
  4. Als Schijfhulpprogramma geen fouten heeft gevonden of alle fouten heeft hersteld, voert u een van de volgende acties uit:
    • Installeer macOS opnieuw
    • Herstel de Mac vanaf een Time Machine-reservekopie

Als u nog hulp nodig heeft neem dan contact op met MacSupport Witjas.

Zwart (leeg) scherm

Mac Tekens

 

Tijdens het opstarten wordt een of meer keren een leeg (zwart, grijs of blauw) scherm weergegeven. Als de Mac lijkt te hangen op een leeg scherm, voert u deze stappen uit.

  1. Als de Mac of het beeldscherm helemaal niet lijkt te worden ingeschakeld (geen stroom), voert u eerst de stappen uit voor de situatie dat de Mac niet wordt ingeschakeld.
  2. Als het probleem blijft aanhouden, houdt u de aan/uit-knop van de Mac 10 seconden ingedrukt. Daarna probeert u op te starten met macOS Recovery. Als dat lukt, gaat u verder met de volgende stap.
  3. In macOS Recovery herstelt u de opstartschijf met Schijfhulpprogramma.
    • Als Schijfhulpprogramma geen fouten heeft kunnen vinden, gaat u verder met de volgende stap.
    • Als Schijfhulpprogramma wel fouten heeft gevonden en deze heeft hersteld, start u de Mac opnieuw op. Als het probleem zich blijft voordoen, gaat u verder met de volgende stap.
  4. Voer een van deze acties uit:
    • Installeer macOS opnieuw
    • Zet een Time Machine-reservekopie terug

Als u nog hulp nodig heeft neem dan contact op met MacSupport Witjas.

Mac Tekens

Op uw Mac wordt een Apple logo weergegeven wanneer uw lokale opstartschijf is gevonden, en een voortgangsbalk tijdens het verdere verloop van de opstartprocedure of de installatie van macOS.

Op de Mac wordt een Apple logo weergegeven wanneer uw lokale opstartschijf is gevonden (een in de Mac ingebouwde of rechtstreeks op de Mac aangesloten opstartschijf). Naarmate het opstarten vordert, ziet u een voortgangsbalk of -indicator , met of zonder Apple logo. Dit scherm kan meerdere keren worden afgewisseld met een leeg scherm.

Als u macOS installeert, blijft het Apple logo of de voortgangsbalk mogelijk veel langer dan gebruikelijk zichtbaar op het scherm na het herstarten van de Mac. Naarmate de installatie vordert, beweegt de voortgangsbalk mogelijk langzaam of een tijdlang helemaal niet. Daarom adviseert Apple om de installatie van macOS 's avonds te starten, zodat deze gedurende de nacht kan worden voltooid, indien nodig.

Als u denkt dat u lang genoeg hebt gewacht om te weten dat de Mac hangt op dit scherm:

  1. Houd de aan/uit-knop ongeveer 10 seconden ingedrukt, totdat uw Mac wordt uitgeschakeld.
  2. Probeer op te starten in de veilige modus om te bepalen wat het probleem is.
  3. Als het probleem zich blijft voordoen, koppelt u alle accessoires los van de Mac, inclusief printers, schijven, USB-hubs en andere niet-essentiële apparaten. (Misschien is er een probleem met een of meer van deze apparaten of de kabels waarmee ze zijn aangesloten.) Houd de aan/uit-knop nogmaals 10 seconden ingedrukt en druk er daarna opnieuw op om de Mac weer in te schakelen.
  4. Als het probleem aanhoudt, schakelt u de Mac weer uit en schakelt u hem weer in, waarbij u de toetsen Command (⌘) en R ingedrukt houdt om op te starten met macOS Recovery.
  5. In macOS Recovery gebruikt u Schijfhulpprogramma om de opstartschijf te herstellen.
    • Als Schijfhulpprogramma geen fouten heeft kunnen vinden, gaat u verder met de volgende stap.
    • Als Schijfhulpprogramma wel fouten heeft gevonden en deze heeft hersteld, start u de Mac opnieuw op. Als het probleem zich blijft voordoen, gaat u verder met de volgende stap.
  6. Voer een van deze acties uit:
    • Installeer macOS opnieuw
    • Zet een Time Machine-reservekopie terug

Als u nog hulp nodig heeft neem dan contact op met MacSupport Witjas.

Driehoek met een uitroepteken

Mac Tekens

Een driehoek met een uitroepteken betekent dat uw Mac probeert op te starten via een Internet MacOS Recovery partitie, maar dat dat het niet lukt.

Gesloten slot

Mac Tekens

Als uw Mac een firmware password gebruikt, verschijnt het gesloten icoon, wanneer u probeert te starten van een andere disk of volume, zoals bijvoorbeeld een externe disk met daarop een macOS Recovery partitie. Toets uw firmware wachtwoord in om verder te gaan.

System lock PIN code

Mac Tekens

Uw Mac vraagt om een PIN code wanneer het op afstand is geactiveerd door een Vind My app. Type de vier cijfers of 6 cijfers in om verder te gaan.

Login scherm

Mac Tekens

In het login scherm, typed u uw gebruikers account wachtwoord in, om in te loggen op uw Mac. Als FileVault is ingeschakeld, krijgt u hiermee ook toegang tot uw disk.

Frits Witjas Macsupport

Frits Witjas

MacSupport

Altijd een oplossing

Neem contact op of meld een reparatie aan

Misschien ook interessant

© 2022 MacSupport Witjas  |  Webdesign by Dunico

menuarrow-rightcross-circle