- Problemen met de iCloud
- iCloud wil niet verbinden
- Synchroniseert niet
- Geeft vage foutmeldingen

1 Verbinding maken met iCloud mislukt
Het gebeurt vaker dan u denkt: er is geen verbinding mogelijk met de servers van Apple. Meestal ligt dit echter niet aan u, maar aan een storing bij iCloud. Check voor de zekerheid uw internetverbinding.
2 Een vage foutmelding van iCloud
Vage foutmeldingen – die zien we bij vaak genoeg. Bij Apple krijgt u weliswaar zelden fouten, maar als het dan eens gebeurt, moet je het doen met cryptische cijfers. Het is het beste om al onderstaande oplossingen uit te proberen.
3 iCloud synchroniseert geen gegevens
Verschijnen uw bestanden in bijvoorbeeld iCloud Drive niet op al je apparaten? Als de verbindingsproblemen niet de boosdoener zijn, kan het eigenlijk maar een oorzaak hebben: te weinig opslag. Kijk naar stap 6 en 7.
4 iCloud vraagt continu naar je wachtwoord
Verschijnen er uit het niets meldingen dat u u wachtwoord moet invoeren? Dit probleem dook in het verleden vaak op. Tegenwoordig duidt het op problemen bij de servers van Apple.
5 Inloggen op iCloud werkt niet meer
Kunt u niet meer inloggen bij iCloud? In dat geval ligt het probleem waarschijnlijk aan uw internetverbinding of aan de servers van Apple. Eventueel is er iets raars aan de hand met uw account, dan moet u de overige oplossingen proberen.
Als de iCloud werkt, heeft u er geen om kijken naar. Maar zodra er problemen opduiken, wordt het lastig om de exacte oorzaak te vinden. Daarom hebben we hier de meest voorkomende problemen geanalyseerd, en geven we bij de stappen negen oplossingen die u allemaal kunt proberen. Bij de oplossingen beginnen we meestal met een simpel trucje, maar eindigen met best in grijpende maatregelen. Het is daarom slim om vooraan te beginnen. Pas als de eenvoudige oplossingen niet werken, gaat u door met de ingewikkeldere, die wellicht wat meer inspanning vereisen.
Problemen met iCloud op te lossen?
1 Check je internetverbinding
Het ligt voor de hand: zonder internet, geen iCloud. Voordat u iets anders doet, moet u eerst checken of u internet heeft. Ga hiervoor in Safari naar een site die altijd bereikbaar is. Google.com bijvoorbeeld.

2 Check de servers van Apple
Ligt het niet aan uw internet? Dan misschien wel aan dat van Apple! Op apple.com/support/systemstatus controleer je dat. Heeft een onderdeel van iCloud een geel of rood bolletje? Dan zijn er problemen.

3 Herstart je apparaat
Het is de meest gehoorde oplossing op elke IT-afdeling ter wereld: ‘Heeft u al geprobeerd te herstarten?’ Gek genoeg is het ook de meest effectieve oplossing. Werkt iets niet? Herstart uw apparaat gewoon.

4 Controleer de tijd op je apparaat
iCloud geeft problemen als de tijd op uw apparaten niet goed staat. Ga op uw iPhone naar ‘Instellingen>Algemeen>Datum en tijd’ en activeer ‘Stel automatisch in’. Op de Mac zit die optie bij ‘Systeemvoorkeuren>Datum en tijd’.

5 Log opnieuw in bij iCloud
Een internetdienst kunt u moeilijk opnieuw opstarten. Maar wat wel kan, is uitloggen en opnieuw inloggen. In iOS doet u dat bij ‘Instellingen>[je naam]>Log uit’. Op de Mac: ‘Systeemvoorkeuren>Apple ID>Overzicht>Log uit’.

6 Maak opslagruimte vrij
Als iCloud wel werkt, maar uw wijzigingen niet naar de verschillende apparaten worden gesynchroniseerd, dan heeft u mogelijk te weinig vrije opslag. Verwijder dan foto’s uit iCloud Foto’s en bestanden uit iCloud Drive.

7 Koop meer opslag
Verwijderen is geen optie? Dan kunt u extra opslag kopen voor je iCloud. Bij de iCloud-instellingen vind u altijd de knop ‘Koop meer opslag’. Zo breid u de standaard 5 GB uit naar 50, 200 of zelfs 2000 GB.

8 Wijzig je wachtwoord bij iCloud
Verander eens het wachtwoord van je iCloud-account, via de Apple-website appleid.apple.com. Hierdoor worden wat zaken in je account gereset, en dat verhelpt problemen.

9 Neem contact op met MacSupport Witjas
Blijven de problemen maar terugkomen? Neem dan contact op met MacSupport Witjas.
- via de telefoon 06 – 226 657 53
- of stuur een email naar info@uwmacadres
- of ga naar reparatie aanmelden
Bron: Icreate artikel