Problemen met de iCloud verhelpen?
- iCloud wil niet verbinden
- Synchroniseert niet
- Geeft vage foutmeldingen
Verbinding maken met iCloud mislukt
- Het gebeurt vaker dan u denkt: er is geen verbinding mogelijk met de servers van Apple.
- Meestal ligt dit echter niet aan u, maar aan een storing bij iCloud.
- Check voor de zekerheid uw internetverbinding.
Problemen met de iCloud: Vage foutmeldingen
- Vage foutmeldingen – die zien we bij vaak genoeg.
- Bij Apple krijgt u weliswaar zelden fouten, maar als het dan eens gebeurt, moet u het doen met cryptische cijfers.
- Het is het beste om al onderstaande oplossingen uit te proberen.
iCloud synchroniseert geen gegevens
- Verschijnen uw bestanden in bijvoorbeeld iCloud Drive niet op al uw apparaten?
- Als de verbindingsproblemen niet de boosdoener zijn, kan het eigenlijk maar een oorzaak hebben: te weinig opslag.
- Kijk naar stap 6 en 7.
iCloud vraagt continu naar uw wachtwoord
- Verschijnen er uit het niets meldingen dat u u wachtwoord moet invoeren?
- Dit probleem dook in het verleden vaak op.
- Tegenwoordig duidt het op problemen bij de servers van Apple.
Inloggen op iCloud werkt niet meer
- Kunt u niet meer inloggen bij iCloud?
- In dat geval ligt het probleem waarschijnlijk aan uw internetverbinding of aan de servers van Apple.
- Eventueel is er iets raars aan de hand met uw account, dan moet u de overige oplossingen proberen.
- Als de iCloud werkt, heeft u er geen om kijken naar.
- Maar zodra er problemen opduiken, wordt het lastig om de exacte oorzaak te vinden.
- Daarom hebben we hier de meest voorkomende problemen geanalyseerd, en geven we bij de stappen negen oplossingen die u allemaal kunt proberen.
- Bij de oplossingen beginnen we meestal met een simpel trucje, maar eindigen met best in grijpende maatregelen.
- Het is daarom slim om vooraan te beginnen.
- Pas als de eenvoudige oplossingen niet werken, gaat u door met de ingewikkeldere, die wellicht wat meer inspanning vereisen.
- Problemen met iCloud op te lossen?
Check uw internetverbinding
- Het ligt voor de hand: zonder internet, geen iCloud.
- Voordat u iets anders doet, moet u eerst checken of u internet heeft.
- Ga hiervoor in Safari naar een site die altijd bereikbaar is. Google.com bijvoorbeeld.
Problemen met de iCloud: Check de servers van Apple
- Ligt het niet aan uw internet?
- Dan misschien wel aan dat van Apple!
- Op apple.com/support/systemstatus controleert u dat.
- Heeft een onderdeel van iCloud een geel of rood bolletje?
- Dan zijn er problemen.
Herstart uw apparaat
- Het is de meest gehoorde oplossing op elke IT-afdeling ter wereld:
- ‘Heeft u al geprobeerd te herstarten?’
- Gek genoeg is het ook de meest effectieve oplossing.
- Werkt iets niet?
- Herstart uw apparaat gewoon.
Controleer de tijd op uw apparaat
- iCloud geeft problemen als de tijd op uw apparaten niet goed staat.
- Ga op uw iPhone naar ‘Instellingen>Algemeen>Datum en tijd’ en activeer ‘Stel automatisch in’.
- Op de Mac zit die optie bij ‘Systeemvoorkeuren>Datum en tijd’.
Bij Problemen met de iCloud, log opnieuw in bij de iCloud
- Een internetdienst kunt u moeilijk opnieuw opstarten.
- Maar wat wel kan, is uitloggen en opnieuw inloggen.
- In iOS doet u dat bij ‘Instellingen>[uw naam]>Log uit’.
- Op de Mac: ‘Systeemvoorkeuren>Apple ID>Overzicht>Log uit’.
Maak opslagruimte vrij
- Als iCloud wel werkt, maar uw wijzigingen niet naar de verschillende apparaten worden gesynchroniseerd, dan heeft u mogelijk te weinig vrije opslag.
- Verwijder dan foto’s uit iCloud Foto’s en bestanden uit iCloud Drive.
Koop meer opslag
- Verwijderen is geen optie?
- Dan kunt u extra opslag kopen voor uw iCloud.
- Bij de iCloud-instellingen vind u altijd de knop ‘Koop meer opslag’.
- Zo breid u de standaard 5 GB uit naar 50, 200 of zelfs 2000 GB.
Bij Problemen met de iCloud, Wijzig uw wachtwoord bij iCloud
- Verander eens het wachtwoord van uw iCloud-account, via de Apple-website appleid.apple.com.
- Hierdoor worden wat zaken in uw account gereset, en dat verhelpt problemen.