Het gebeurt vaker dan u denkt: er is geen verbinding mogelijk met de servers van Apple. Meestal ligt dit echter niet aan u, maar aan een storing bij iCloud. Check voor de zekerheid uw internetverbinding.
Een vage foutmelding van iCloud
Vage foutmeldingen – die zien we bij vaak genoeg. Bij Apple krijgt u weliswaar zelden fouten, maar als het dan eens gebeurt, moet u het doen met cryptische cijfers. Het is het beste om al onderstaande oplossingen uit te proberen.
iCloud synchroniseert geen gegevens
Verschijnen uw bestanden in bijvoorbeeld iCloud Drive niet op al uw apparaten? Als de verbindingsproblemen niet de boosdoener zijn, kan het eigenlijk maar een oorzaak hebben: te weinig opslag. Kijk naar stap 6 en 7.
iCloud vraagt continu naar uw wachtwoord
Verschijnen er uit het niets meldingen dat u u wachtwoord moet invoeren? Dit probleem dook in het verleden vaak op. Tegenwoordig duidt het op problemen bij de servers van Apple.
Inloggen op iCloud werkt niet meer
Kunt u niet meer inloggen bij iCloud? In dat geval ligt het probleem waarschijnlijk aan uw internetverbinding of aan de servers van Apple. Eventueel is er iets raars aan de hand met uw account, dan moet u de overige oplossingen proberen.
Als de iCloud werkt, heeft u er geen om kijken naar. Maar zodra er problemen opduiken, wordt het lastig om de exacte oorzaak te vinden. Daarom hebben we hier de meest voorkomende problemen geanalyseerd, en geven we bij de stappen negen oplossingen die u allemaal kunt proberen. Bij de oplossingen beginnen we meestal met een simpel trucje, maar eindigen met best in grijpende maatregelen. Het is daarom slim om vooraan te beginnen. Pas als de eenvoudige oplossingen niet werken, gaat u door met de ingewikkeldere, die wellicht wat meer inspanning vereisen.
Problemen met iCloud op te lossen?
Check uw internetverbinding
Het ligt voor de hand: zonder internet, geen iCloud.
Voordat u iets anders doet, moet u eerst checken of u internet heeft.
Ga hiervoor in Safari naar een site die altijd bereikbaar is. Google.com bijvoorbeeld.